måndag 18 juni 2007

Mitt emellan en hel värld

Hemma sitter jag vid min dator och skriver blogg. Men det är inte första gången! Jag har skrivit dagbok sen jag var liten med vissa uppehåll här och där. Men thats life!
Jag ringde idag bemanningsföretaget som sköter Ikeas rekrytrering och frågade hur det gick med de intervjuerna som gjordes förra veckan. Det hela började med jag att jag sökte ett jobb som praktikant på Ikea. Det var precis som "alla" andra jobb jag sökt med tanke om att det inte är något jag bör fästa mig vid. En ansökan som de andra, man vill inte hoppas när man inte vet hur det kommer att sluta. Jag fick svaret; "vi återkommer under veckan". Som att jag inte har hört det förut! Men still..... jag väntar... Jag har fortfarande hoppet kvar även om flera månader har gått i mitt ständiga jobbsökeri. Jag är dock inte arbetslös! Till min förvåning hände mycket just förra veckan. Jag fick ett sommarjobb på deltid som jag trivs med. Jag har inget att klaga på förutom avståndet. Det passar mig bra eftersom jag är officiellt inte klar med studierna. Ännu något att göra på dagens sysselsättningslista! Det var allt jag hade för idag. Till nästa gång... see ya!

Inga kommentarer: