tisdag 17 juli 2007

Bland regnskur och solstrålar

Helooooo

Oj vilken dag! Jag försökte verkligen gå upp tidigt men rutinerna har ändrats och jag somnar sent. Ofta! Dålig vana eller hur?
Jag hann ändå med mycket. Pluggi plugg i ett par timmar och sen hoppade jag in i duschen för en a la friend dejt. Jag träffade min kära Danni, det var ett tag sen. Vi hann med massa snack om jobb, studier och såklart killar... det temat kan man inte missa i umgänge med tjejkompisar heehe:)
Jag gick in på Åhléns, min vanliga shoppingmani sätter igång så fort jag närmar mig en affär. Mycket dålig vana... Man hamnar först vid sminkavdelningen. Medans jag stod där och sniffade på diverse dofter stod där två unga tonårstjejer och försökte bestämma sig för vad de skulle köpa.Jag gick fram och frågade om de hittade nått kul. Direkt blev jag intervjuad om allt som rör parfym som om jag tillverkade dom själv heehe, ja de var roliga töserna. Men hey man lär sig mycket när man läser lady magazines som cosmopolitan, elle osv. Reklamen slängs mot en! Hemma här och lyssnar på allt från Toni Braxton till Jay´s favorit.
Oj vad trött man kan bli av en tur på stan.
Jag kom äntligen ut ur arbetskläderna ochdå vill man passa på och "piffa" upp sig, eftersom man ser ut som värsta slusken på jobbet, i mössa, vantar och 10 par tröjor så är det viktigare än förr att se "normal" ut på stan i alla fall. Efter lotions, mascara och andra pasteller så ser man till slut ut som the town slut haahahaha. Fast det var inte så farligt denna gången.
Until next time! Peace out!

Inga kommentarer: