torsdag 12 juli 2007

Inspiration

heloo

nej kära blogg jag har inte övergivit dig! Jag har varit på resande fot i mer än en vecka. Men hemma igen. Det var en bra helg i skåne, mycket nytt hände där, jag och min vapendragere har en liten hemlis på G.:)
Jag ska ringa moster för att höra om planerna som har smidits kan bli verklighet:) Man vet ju aldrig vart livet för en eller hur?
Jag jobbade igår och precis när jag tänkte på hur mycket jag faktiskt trivs på jobbet och med människorna där fick jag sämre besked. En kille vid namn Farrel kommer att ersätta mig under veckodagarna... synd. Precis när jag lärt mig hur saker funkar och lärt känna gänget. Detta innebär att gårdagen var min sista vardag och från och med nu ska jag jobba bara på helgerna. Jag har precis lagt i lite färg i håret... man vet ju aldrig hur resultatet blir, som ett kinderägg fast utan chokladen.
Jag väntar på uncle och Tessi som ska sova här inatt. Imorrn åker gänget utomlands och man kan inte hjälpa att känna en en viss avund. Sommar, värme, familj, gammal och ny bekantskap...
Innan jag glömmer måste jag berätta om tågresan i tisdags.... jag trodde länge att folk var lite skygga offentligt och mest höll för sig själva när de reste men så verkar inte fallet... har jag nyligen upptäckt.
En dam i 50 års åldern satte sig bredvid mig och undrade om hon var på rätt tåg. Efter att både jag och konduktören försäkrat henne om att hon var på rätt tåg började vi snacka. Det hela började såklart med vädret, alla har ju en åsikt om det. Hon berättade att hon var på besök hos sin son. Hon fick träffa en av hans många flickvänner som hon tyckte var trevlig men hon själv tyckte att det var synd att pojken inte behöll sin gamla flickvän, som damen tyckte var en riktig skönhet. Hon berättade allt om hans flickvänner, hur killen hade levt ett smidigt liv, bara glidit igenom utan några som helst hinder. Tur för honom tänkte jag, inte alla får uppleva sånt privilegium. Damen skulle även bli särbo eftersom hon tyckte att hennes sambo drack för mycket. Ja jag satt där och var chockad,inte på grund av det hon berättade men att hon delade så mycket med en främling. Men jag måste också säga att det har varit kul att åka tåg på sista tiden eftersom alla som har suttit bredvid mig har varit riktigt sociala, det är riktigt nice. A breath of fresh air!
Ikväll blev jag dejtingsugen efter att ha kollat på en dokumtär (how to find a husband)om en tjej som var på jakt efter en man. Idag är inte det det lättaste... så många krav man har på en partner! Det är sanslöst. Jag måste erkänna att självförtroendet i det området har gått neråt men jag jobbar på det.
Hej svejs så länge!

Inga kommentarer: