fredag 6 juli 2007

spridda tankar

Hej du kära blogg, long time no see!
Jag har varit i Kalmar och hälsat på familjen. Tyvärr var det mycket regnigt så vi hann inte göra så mycket men jag hade kul ändå. Vi släpade oss till stan i regnet ändå, shoppade lite.
Alltid härligt att umgås med dom! Men nu är jag tillbaka, hemma igen. Just nu sitter jag på jobbet, konstigt att skriva bloggen kanske men nu är vi "lediga" det verkar inte bli mycket mer fram tills arbetspasset är över.

Imorrn tar jag en tur till skåneland och hälsar på en kompis, det var inte länge sedan vi sågs sist men jag hinner sakna henne oavsett! Om en vecka eller så beger jag mig norrut och hälsar på en gammal polare, en vän sedan länge tillbaka. Vi får passa på och spana på stan, ta några drinkar och minnas gamla tider.
Det är mycket som ska göras och mycket att revidera.
Tankarna de senaste dagarna har varit spridda. Jag tänkte på hur man kan låta tiden passera förbi och det man tänkt göra har inte blivit av. Så har det varit för mig. En hel den överraskningar har jag fått på sista tiden, några bra och några sämre. Ibland verkar man ta för givet vissa saker även om de finns mtt framför en. Kanske bara för att det är så bekant, jag vet inte. Jag har fått en känsla av att jag borde prioritera om. Det som har varit viktigt en gång i tiden kanske inte är det på samma sätt idag, medan annat blir allt mer viktigare. Jag har varit fokuserad på sådant som ändras med tiden. Allting är dock inte självklart. Bara för att man under en viss tid tycker och känner något kan detta lika väl ändras veckan därpå. Det har jag upptäckt. Likaså är det som verkar vara sant för en själv inte är likadant för någon annan. Man kan aldrig veta vad någon annan tycker och känner, vad de vill eller önskar, man kan ju inte läsa tankar. Det kanske låter flummigt just nu. Men så kan det vara i en blogg. Tyvärr kan man inte alltid skriva exakt det man önskar. Det är trots allt en offentlig sida, öppet för allas ögon att skåda. Det var nog allt för idag! Vi ses och hörs!

Inga kommentarer: